Spomenieme aspoň základné rozdelenie podľa použitia a to na 2T a 4T 

Motocykle s 2-taktným motorom
Hlavným faktorom, ktorý zohráva dôležitú úlohu pri 2- taktných olejoch je jeho schopnosť cielenej straty (olej je zmiešaný s benzínom, aby mazal všetky mechanické časti a následne bol spálený v spaľovacom priestore motora). Preto je dôležité, aby molekuly oleja vytvárali minimálne množstvo dymu a zabezpečovali maximálnu výkonnosť mazania. 

Motocykle so 4-taktným motorom
V dnešnej dobe je charakteristika 4-taktného motocyklového motora oveľa drsnejšia, ako motor auta: pracujú pri vyšších otáčkach, pri vyšších teplotách a používajú menšie množstvo oleja na mazanie a chladenie motora. Tieto faktory viedli k vývoju špecifických olejov pre motocykle vysokej kvality, ktoré sú schopné mazať nielen samotný motor, ale aj spojku a prevodovku. Použitie oleja určeného pre autá môže viesť k preklzávaniu spojky a problémom pri radení rýchlostí, keďže nemá adekvátnu viskoolzitu a klznú schopnosť